Deklaracja dostępności
Dom Pomocy Społecznej w Czubinie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: dpsczubin.com.pl.
Data publikacji strony internetowej
Data publikacji strony internetowej: 26 września 2024 r.
Data istotnej aktualizacji strony internetowej: 26 września 2024 r.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1440) z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne elementy i treści:
1) Formularz kontaktowy może być problematyczny dla osób, które korzystają z czytnika ekranu. Możesz skontaktować się z nami, pisząc na adres e-mailowy lub dzwoniąc do nas. Dane teleadresowe są obok formularza kontaktowego.
2) Strona Biuletynu Informacji Publicznej nie spełnia wymogów załącznika do ww. ustawy m.in.:
– elementy strony nie spełniają wymogów odnośnie kontrastów,
– brak obsługi formularzy za pomocą klawiatury.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia 31 marca 2025 r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez Dom Pomocy Społecznej w Czubinie.
Badanie dostępności zostało przeprowadzone przez Dom Pomocy Społecznej w Czubinie.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Na stronie internetowej w zakładce O nas umieszczono informację o działalności Domu Pomocy Społecznej w
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Pani Natalia Drozdowska, adres poczty elektronicznej koordynator@dpsczubin.com.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 22 100 37 83 lub 729 63 57 wew. 242. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności – http://biuletyn.dpsczubin.com.pl/bip/dostepnosc-cyfrowa/.
Informacje na temat procedury odwoławczej
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć do podmiotu skargę na takie działanie. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury skargę można złożyć do Rzecznika Praw Obywatelskich https://www.rpo.gov.pl/pl
DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA
BUDYNEK GŁÓWNY:
Do budynku prowadzą 2 wejścia: wejście główne od frontu oraz z boku budynku. Do wejścia głównego prowadzą schody oraz pochylnia przeznaczona dla osób niepełnosprawnych.
Recepcja jest po prawej stronie od wejścia głównego.
Na Pawilonach mieszkalnych są toalety dla osób z niepełnosprawnościami.
W budynku jest winda z sygnalizacją dźwiękową oraz oznakowaniami dla osób niewidomych i niedowidzących (wypukłe cyfry oraz oznaczenia w alfabecie Braille’a) i informacją głosową.
Przed budynkiem jest jedno miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
W budynku krawędzie schodów wewnętrznych oznaczone są kontrastowo.
Do budynku można wejść z psem asystującym.
BUDYNEK PAŁACYK:
Do budynku prowadzą 2 wejścia: wejście główne od frontu oraz z tyłu budynku. Do wejść prowadzą schody, z tyłu budynku znajduje się pochylnia przeznaczona dla osób niepełnosprawnych.
Przestrzeń komunikacyjna nie zapewnia dostępu do wyższych kondygnacji dla osób poruszających się na wózkach.
W budynku nie ma toalety dla osób z niepełnosprawnościami.
Przed budynkiem nie ma miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnościami.
Do budynku można wejść z psem asystującym.
DOSTĘPNOŚĆ CYFROWA
Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1440) z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
Niedostępne elementy i treści:
1. Formularz kontaktowy może być problematyczny dla osób, które korzystają z czytnika ekranu. Możesz skontaktować się z nami, pisząc na adres e-mailowy lub dzwoniąc do nas. Dane teleadresowe są obok formularza kontaktowego.
2. Strona Biuletynu Informacji Publicznej nie spełnia wymogów załącznika do ww. ustawy m.in.:
– elementy strony nie spełniają wymogów odnośnie kontrastów,
– brak obsługi formularzy za pomocą klawiatury.
Aplikacje mobilne
Nie udostępniamy aplikacji mobilnych.
DOSTĘPNOŚĆ INFORMACYJNO – KOMUNIKACYJNA:
DPS w Czubinie zapewnia obsługę z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się poprzez:
1. Kontakt za pomocą poczty elektronicznej;
2. W budynku głównym udostępniony jest system wspomagania słuchu w postaci pętli indukcyjnej dla osób słabosłyszących;
3. W budynku zapewniono informację na temat rozkładu pomieszczeń, w sposób wizualny i dotykowy (tablica tyflograficzna oraz oznaczenia pomieszczeń w alfabecie Braille’a);
4. W budynku nie można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online;
5. DPS w Czubinie zapewnia na stronie internetowej informacje o zakresie działalności Domu w postaci: elektronicznego pliku zawierającego tekst odczytywalny maszynowo;
6. DPS w Czubinie obsługuje wnioski i skargi związane z dostępnością – udostępniona informacja o obsłudze wniosków na stronie internetowej.
Wszelkie informacje dotyczące dostępności informacyjno-komunikacyjnej można uzyskać pod numerem telefonu: 22 100 37 83.